Back to school

29 juli 2015 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag veel facts geleerd, wie wist dat de Nederlands "handelaren" New York een tijdje geleden hebben verkocht voor 60 gulden aan de Engelsen ? Of dat de bouw van het nieuwe Yankee stadium in 2009 2,3 miljard dollar heeft gekost en midden in the Bronx ligt ! the Bronx is het armste en meest criminele deel van New York...

We hebben vandaag onze eerste dag hop on hop off van de dubbeldekkers gedaan en werkelijk (bijna) heel New York gezien; van Upper en Lower Manhattan via Harlem en the Bronx naar Brooklyn (met een avondtour). Ground Zero was zeer indrukwekkend en Times Square by night ook (maar dan op een andere wijze). Onderweg hebben we het NY City museum bezocht, een tentoonstelling over het ontstaan van de HipHop in Harlem en een film over de geschiedenis van NY vanaf 1600. Tussendoor nog 1 van de 254 Starbucks in NY bezocht, Sera lichtelijk ontstemd want al haar favoriete smaken waren op.... en een van de honderden Mac`s als lunch. Avondeten gebruikt bij een restaurant vlak bij het hotel waar ze werkelijk zo`n beetje alle soorten eten ter wereld hadden, mocht je zelf uitzoeken en van allerlei buffetten opscheppen à $ 8,99 per Lbs, wij wisten toen nog niet wat Lbs was..... Maar genoten van oa Chinees, Indisch, Koreaans, Vietnamees, Italiaans, enz. Morgen bootje varen, stukje fietsen en her en der wat souvenirtjes kopen en 's avonds inpakken voor onze doorvlucht naar Denver Colorado.