De Troela van de Trolley

17 augustus 2015 - Lake Tahoe, Verenigde Staten

Alvorens we richting Lake Tahoe gaan tanken en boodschappen doen in Mariposa (vlinder). Eenmaal aangereden leek het wel dat we de toeristische route hadden gekozen op onze TomTom; berg op, berg af en haarspeltbochten nog scherper dan in de Alpen en de wegen zo smal dat als we tegenliggers kregen de spiegels moesten inklappen; maar gelukkig is dit natuurlijk maar voor even voordat we weer op een van de vele grote Interstates of Highways komen die deel uit maken van de zeer goed ontwikkelde infrastructuur van de USA. Nee dus !! dit bleef nagenoeg de gehele 298 km die we vandaag "maar" hoefden te rijden zo... Halverwege daarom maar gestopt om even een kopje koffie/thee te drinken en eventueel wat kleins daarbij te eten. Dat lukt hier dus echt niet; zelfs bij een broodje (wat ik bestelde) en wat zo groot was dat we er normaal minimaal met 2 personen er van zouden eten, kreeg je nog (ongevraagd/onbesteld/onvermeld op de kaart) een groot, vol bord friet !!, Sera en Karin hadden friet, met chili eroverheen en allerlei dingen daar nog bovenop... Ivar een bord friet met een ondefinieerbare substantie er overheen. Ivar is van de vernieuwing en wil graag nieuwe dingen proeven en leren eten, hij heeft al veel nieuwe dingen geproefd.....gelukkig wordt hier alles gerycled... Toen bleek dat er geesten huisden in het restaurant en dat de eigenaar daar zelfs een boek over geschreven had vond Sera het welletjes en daarmee tijd om onze eigen spooktocht te vervolgen. Gelukkig bleek dat we het ergste hadden gehad maar iets met meer dan 2 rijbanen en breder dan in totaal 5 meter zouden we vandaag niet zien. Op de camping aangekomen besloten dat we nog even naar het meer gingen, en daarna zouden eten. We gingen met een Trolley, die ging vanaf de camping zo'n beetje langs alle stranden aan de westkant van het meer. Wij wilden er bij het eerste strandje uit want 2 uur daarna ging alweer de laatste Trolley terug naar de camping, maar hadden we toch ff de tijd om kennis te maken met Lake Tahoe. Echter die Troela van de Trolley stopte niet bij ieder stationnetje alleen als er aan een soort bel getrokken was...... en dat wisten wij niet, enfin dan maar een paar beaches verder er uit en daar dan maar wat korter naar het meer, dus nu bij Meek Bay eruit en een uurtje later weer opgehaald, we hoefden maar 1 rit te betalen omdat ze het vervelend vond dat we onze plannen niet hadden kunnen uitvoeren, de in the USA zo gebruikelijke "tip" geven ? nee, toch maar niet. Op de camping snel wat eten klaar gemaakt en babbeltje gemaakt met onze gepensioneerde buren Larry en Christine, na het eten vroegen ze of we nog even bij hun kampvuur kwamen zitten ? Het was een leuke avond met uitwisseling van de goede en minder goede dingen van Amerika en Nederland. Nog goede tips gehad voor onze geplande dag van morgen naar Lake Tahoe.