Rocky Mountain High

2 augustus 2015 - Rocky Mountain National Park, Colorado, Verenigde Staten

Rocky Mountain High was een song van John Denver uit de jaren zeventig, had hij toen al gelijk zeg ! wat zijn die hoog. Vandaag na een heerlijke lunch bij Lake Spargue een drie meren trail gelopen; eerst Lake Bear daara naar Lake Nimph en als laatste (en hoogste op 3088 meter hoogte !! ) Lake Emerald, het was letterlijk en figuurlijk adembenemend mooi !! Toen we weer beneden aankwamen zagen we een "warning sign" wat aangaf dat bijna de helft van de mensen die naar boven gingen last kregen van long- en/of hartproblemen, en dat de enige remedie op dat moment was; naar beneden gaan.... mooi om te weten, en mooi op tijd ook ! Doordat Michelle 's morgens de slow-cooker aan had gezet konden we snel na thuiskomst genieten van een heerlijke chicken stew met rijst en een lekker koude Skinny Dip (plaatselijk gebrouwen pilsje van de New Belgium Brewery). We moesten deze avond al afscheid nemen van onze gastheer Hans omdat hij de volgende ochtend om half vijf op moest om voor zijn werk naar Miami te vliegen, het werd een emotioneel afscheid... Wij moesten de volgende morgen ook vroeg op om de camper op te gaan halen, dus ook voor ons werd het niet laat. Ik kom er toch steeds meer achter dat er een verschil van maten-interpretatie is tussen de Amerikanen en de doorsnee Europeanen; in het verleden bestelde ik een keer een grote cola omdat ik echt dorst had; dan krijg je dus een "bucket", zelfs de Amerikanen noemen het een emmer ! hebben we met 2 man, 2 dagen voor nodig gehad om die leeg te maken.... iets recenter zeg ik tegen de bell-boy in ons hotel in NYC die een taxi zou regelen dat we met 4 personen waren en 4 grote koffers bij hadden; toen ik me omdraaide zag ik hem met handen en voeten spartelend van het lachen op de grond liggen; "You call that big ??" en het meest recente voorbeeld is toch wel dat ik tijdens de trail vroeg hoe ver het nog was ? "We zijn er bijna" werd geantwoord, terwijl we daarna nog 2 uur hebben moeten klimmen.... De volgende morgen ontbeten en alvorens onze gastvrouw Michelle ons naar de camperverhuur bracht afscheid genomen van Annelies en John, wat een lieve innemende kinderen zijn dat, we gaan ze missen !! De oudste zoon Peter was 's morgens al naar een Minecraft kamp gebracht en hebben we helaas geen afscheid van kunnen nemen. Bij Apollo RV rental afscheid genomen van onze geweldige gastvrouw Michelle en we hopen contact te kunnen houden, al ist maar via Skype.

Nu reeds aangekomen in Casper-Bar Nunn Wyoming, onderweg naar Yellowstone National Park. We hebben de eerste 450 km en ons eerste bezoek aan de Wallmart er reeds op zitten en rijden morgen door naar "the home of the Rodeo" Cody en hopelijk ons eerste bezoek aan Yellowstone, zou Yogi Bear daar nog wonen ??

1. Ali:
    5 augustus 2015
    Zo te horen hebben jullie het prima naar je zin. Geniet ervan.
    Groetjes Ali en Truud
  2. Marjo:
    5 augustus 2015
    geweldig Jos die verhalen en foto's ! kei leuk om zo op de hoogte gehouden te worden van jullie avonturen !
    Hier gaat alles zijn gangetje.
    Groetjes van ons en Gagie .
  3. Jan Smits:
    5 augustus 2015
    Heel leuk Jos, hoe je die vergelijkingen maakt .
    Goed te zien dat jullie het naar je zin hebben.
    Groetjes Jan.
  4. Karen van der Werp:
    5 augustus 2015
    Super leuk om op deze manier op de hoogte te blijven hoe het met jullie gaat en wat jullie allemaal meemaken, het voelt een beetje alsof ik er zelf bij ben (keep on dreaming Karen :-)).
  5. Angela:
    5 augustus 2015
    Hey, weer een blogje van Smits en Gousa, zoals ik jullie gekscherend noem. Ook ik heb door het lezen van jullie blogs een klein beetje het gevoel dat ik er bij ben (dus ik droom met Karen mee). Geniet nog daar, ik moet nog 2 daagjes werken en dan gaat ook hier de vakantievlag uit!
  6. Gerry:
    6 augustus 2015
    Fijn dat jullie het zo naarde zin hebben , maar dat is ook niet zo moeilijk daar !!
    Zou best ook wel terug willen !!