Ingebroken !!!

6 augustus 2015 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Vandaag weer vroeg op, we hebben een lange reis voor de boeg. we gaan van Cody, via Grand Teton park naar Salt Lake City. Iedereen nog ff snel douchen voor de free pancakes. Toen iedereen terug was bij de camper bleek niemand de sleutels meegenomen te hebben en de laatste de camper toch afgesloten had... we baalden verschrikkelijk en zagen onze reis al in rook op gaan. Totdat de gealarmeerde locksmith arriveerde en lachend zei dat dat het een piece of cake was om de camper te openen... met wat inbrekers gereedschap had hij hem binnen 10 sec open, ik denk dat we hem in Nederland een inbreker of dief zouden noemen, hier noemen ze hem "locksmith" toen ik hoorde wat ik moest afrekenen schoot toch weer "dief" door mijn hoofd, hij werd per seconde beter betaald dan Messi, maar we waren wel heel blij met hem !!! Met een uurtje vertraging toch kunnen vertrekken en zonder (grote) problemen na 10,5 uur gearriveerd in Salt Lake City, Utah. Onze versie van fast food (magnetron, direct klaar maaltijden) weer eens uit de kast gehaald en slapen na een zeer vermoeiende, lange verplaatsdag.

Wow 11.04 uur !! ik word wakker !! de eerste keer deze vakantie hebben we kunnen uitslapen. Samen uitgebreid ontbeten met oa scrambled eggs, toast, bacon, tomaten en jam en de dag besproken. Ik wilde deze dag eigenlijk niets doen, gewoon een rustdag, Karin wilde even naar het Salt Lake en naar het Temple Square, het hoofdkwartier van de Mormoonse kerk in de wereld. Dus we gingen naar het meer en het centrum van SLC zoals ze de stad hier noemen. Het meer was groot en zout en het centrum was een walhalla voor Sera met veel grote (voor haar) bekende winkels. Bij aankomst in The Temple Square werden we op z'n Amerikaans aardig ontvangen en er van overtuigd dat er niet 1 maar 13 Jezussen zijn, Jezus zelf, maar ook zijn 12 apostelen zouden dezelfde status en krachten als Jezus zelf hebben gekregen..... ik weet het niet. We werden rondgeleid door 2 hele leuke "nonnen" die daar in het klooster zaten. Het is toch een leuke middag. De middag afgesloten bij The Tuscany Grillroom met pasta en een budje. Morgen weer een lange rit voor de boeg; we gaan naar Page Arizona !!!

1. Jan Smits:
    8 augustus 2015
    Hallo samen,
    Hoe de Amerikanen tegen geloof aankijken is mij ook altijd een raadsel gebleven....geloof daarintegen in een dief???
    Maar het beste is "on the road" te blijven en te genieten !!!
    greatings, Jan
  2. Jos Smits:
    8 augustus 2015
    Goedemorgen Jan, bedankt voor de snelle reactie.
    Ik heb 2 verhalen geplaatst, vergeet niet het vorige, "Cody, of all places" te lezen. Wij vinden het ook fijn dat jij en de andere lezers onze avonturen waarderen !!! Jij staat net op en ik ga zo slapen.