Op bezoek bij de Navajo' s

8 augustus 2015 - Page, Arizona, Verenigde Staten

De reis ging als een tierelier, alleen de TomTom was een beetje van de wap, ik moest van hem bij het uitrijden van SLC de HOV expressbaan nemen (soort carpool strook) en je had om de drie km de gelegenheid om daar naar toe te gaan, alleen als ik daar naar toe ging moest ik weer de gewone weg gaan volgen..... na een keer of drie wisselen toch maar op de gewone rijstroken gebleven. In Page Arizona aangekomen kwamen we er achter dat we weer een uur terug in de tijd waren gereden, ondertussen lopen we al 9 uren achter op Nederland, er kan veel gebeuren in 9 uren !! Vandaag niets meer gedaan, gezwommen, BBQ en kranten bij-lezen van de laatste dagen.

9 augustus, ons pap zou vandaag 94 jaar zijn geworden als hij het tijdelijke 4,5 jaar geleden niet voor het eeuwige had verruild, we hebben een toost op hem uitgebracht. Vandaag een van de grootse wereldwonders gezien; In het Navajo Indianen reservaat rond Page liggen de beide Antelope Canyons, de upper (boven de grond) en de lower (onder de grond) zijn een door erosie door water, zand en wind gevormde grot-achtig "beeldhouw-werken" waar onder invloed van de verschillende invalshoeken van het zonlicht (en bij voorkeur een speciale i-phone foto filter) een weelderig spel ontstaat van gekleurde muren, hoeken en bochten; werkelijk schitterend, zie de foto's ! We hoeven trouwens geen medelijden meer te hebben met die arme Indianen, de Navajo's hebben in dit gebied alle toeristische aangelegenheden in beheer en verdienen alleen al aan de Canyons een kapitaal; er komen gemiddeld 2500 mensen per dag naar de Canyons die daar gemiddeld $ 40,- pp voor betalen !! Daarna naar nog een zeer bijzondere scenic view: the horse shoe bend; een bocht van 270 gr van de Colorado rivier, je kijkt daar van 350 meter hoogte op neer, geweldig mooi om te zien. Toen nog naar Lake Powel gereden om te kijken of we daar voor morgen een bootje konden huren; buiten het feit dat je voor de huurprijs voor een halve dag een leuk tussenhuisje in de Bennekel koopt was er ook niets beschikbaar, of "our repairman has to repair some boats tonight, but the change on that is nearly zero" zei de zeer verveelde Bulgaarse, waarschijnlijk op stage zijnde, "customer care" medewerker. Dus plannen gewijzigd; we gaan een dag eerder naar Williams - The Grand Canyon, we hebben in hier in Page gedaan en gezien wat we wilden en then we must proceed !! We hopen dat we ook al een dag eerder op onze camping terecht kunnen, spannend !!

1. Sabine en Charissa:
    10 augustus 2015
    Super leuke foto's! We missen jullie wel hoor :( Gelukkig hebben jullie het daar goed naar jullie zin. We missen het logeren bij jullie en het lekkere eten wat voor ons werd gekookt als we bleven eten! Dikke kus van ons en nog heel veel plezier! Tot gauw in NL!
  2. A-3/wil:
    10 augustus 2015
    nou wat een spannende verhalen en wat moeten jullie moe zijn van alles , de indrukken het rijden en sera van het shoppen.
    prachtig allemaal en jos je moet maar schrijver worden want dat gaat je heel goed af

heel veel lieve groetjes van ons en sera breng je een aapje voor ons mee!!!!!!!!!!!!!!! xxxxxxxxxxxxxx
  3. Monique:
    14 augustus 2015
    Hoi. Wij kijken illegaal mee en zijn onder de indruk van jullie mooie reis! We blijven jullie volgen. Veel plezier samen!
  4. Jan Smits:
    15 augustus 2015
    Hee, leuk te lezen dat jullie de Navajo's ook steunen ...
    Wij hebben hier ook geproost op ons pa en dat smaakte goed!
    Fijn te lezen op je app dat het met Rob beter gaat !
    We zullen voor je zondag duimen dat ze tegen Groningen wel winnen....
    Groetjes aan allemaal en !!!GENIETEN !!!!