Spiegeltje aan de kant

11 maart 2018 - Westwego, Louisiana, Verenigde Staten

Het was wederom maar een paar uurtjes naar Brandon, maar dit waren wel bijzondere uren; Harvest Moon op de Amerikaanse autoradio !! Weliswaar gestreamd vanaf mijn eigen telefoon, maar toch !! het begin is er !! Aangezien dit een tussenstop was hadden we hier dan ook eigenlijk geen plannen. Dat kwam goed uit; de zin om leuke dingen te gaan doen was ver weg na Willem II - PSV !! Karin was nog wezen trimmen rond Lake Pearl en we zijn daarna nog even wat wezen drinken in een sportsbar en boodschappen gedaan. Nog ff met Sera geappt tot ze ging boarden in Chicago, haar reis verliep soepel, alhoewel 4 uur wachten op een vliegveld met slechte wifi voor een dame met zo'n druk sociaal leven geen pretje is. We gingen vroeg slapen want vanochtend zouden we vroeg naar New Orleans rijden. Om 01.52 gaan de telefoons te keer; Tornado warning !! Take shelter now !! Het onweerde en regende behoorlijk maar een tornado ? Ik heb er wel eens een film over gezien (Twister) maar daar leek dit (gelukkig) niet op. Om  03.13 uur van Sera een appje dat ze veilig was gearriveerd op Schiphol Amsterdam. Wij waren door de nachtelijke consternatie wat later wakker dan gepland en dus ook wat later weg, toen ook nog bleek dat we ergens ? een tijdzone waren gepasseerd en het weer een uur later was besloten we maar op ons gemak naar New Orleans te rijden en verder deze dag niets meer te ondernemen. Goede beslissing ! We waren Jackson nog niet voorbij of de spiegel aan de bestuurderszijde begaf het, klapte helemaal naar binnen waardoor ik alleen nog maar veilig naar rechts kon gaan. Aangezien ik ooit geleerd had dat je dan alleen maar rondjes rijdt,  maar direct besloten van de Interstate af te gaan en te kijken of we de spiegel zelf konden repareren. Nou dat valt niet mee zonder gereedschap. Toch maar bij een huis aangebeld om ons probleem uit te leggen. In beginsel weinig medewerking maar na een paar complimentjes over zijn mooie huis en knappe dochter en lieve hond was hij (Martin Elling vlgs mij) toch bereid mij toe te laten in zijn shet. I need to clean it up a little, zei hij; dat klopte maar uiteindelijk vonden we toch wat we nodig hadden en konden we met een oponthoud van een uurtje verder. Om half vijf draaiden we de ingang van Bayou Segnette State Park in, mooi op tijd om ons nog te registeren voor de komende dagen in New Orleans Louisiana.

1. Lydian en Hans:
    13 maart 2018
    Is weer eens wat anders om mee te maken. Maar Jos , had je je Elvis pak nog aan dat hij niet behulpzaam was ? 😜😜
  2. Adri Coenen smits:
    13 maart 2018
    Lydia (lachen!!!! ) Toch niet gek dat die Amerikaan terug houdend was !!! Twee Hollanders in een grooooote homewagon!!!! Jaloers????? Maar goed dat je het kon fixen knappert. Tot het volgende bericht en veel plezier samen. Fijn dat Sera weer goed thuis is !!!! Gr
  3. Laura en tommy:
    13 maart 2018
    Leuke titel, Jos voor je verhaal. Je ziet maar weer alles komt goed. Knap Karin dat je ook doet trimmen👍
  4. Gerry:
    13 maart 2018
    Goed gedaan monteur toch handiger dan gedacht
    veel plezier in french quarter en vooral in bourbon street en als je tijd hebt een ritje in de
    groen tram is ook niet mis veel plezier daar grtjs Jan
  5. Monique:
    15 maart 2018
    Leuke verhalen Jos! Je schrijft ontzettend gezellig. Het is net of we er een beetje bij zijn 😘 Fijne tijd samen!