Impressing Dallas !

17 maart 2018 - Dallas, Texas, Verenigde Staten

De reis naar Cedar Hill State Park verliep voorspoedig, tot Karin het stuur voor een uurtje over nam, na tien minuten reden we in een file van een kleine anderhalf uur, niet erg maar gevolg was dat we pas rond vijf uur arriveerden en dus geen gelegenheid meer hadden om Downtown Dallas aan te doen en de oplossing van de moord op JFK moest dus ook een dag op zich laten wachten. We kregen een plaats toegewezen helemaal aan het einde van de camping en op de vraag of ze wifi hadden antwoordde de zeer nette, behulpzame, oudere, waarschijnlijk vrijwillige medewerkster; "no, sir, we don't have wi-fi on the park, we don't need it we have good working public phones on the park" dus een slechte plaats en geen wifi (en nagenoeg geen data verbinding) Hoe komen we hier de gereserveerde 2 dagen door ?? Dus weer een USA state park wat ons teleurstelt in onze verwachtingen; geen wifi, maar ook geen shuttle of wat dan ook, en moeite met het kunnen regelen van een Uber..... We eten nu maar iets hier en gaan een filmpje kijken en op tijd naar bed, morgen (als we vervoer kunnen regelen) naar the Sixth Floor Museum (JFK) en de St.Patricks day viering bij de SMU University.

Om 09.00 uur op en met het beetje data wat we hadden een Uber besteld, binnen 4 minuten was ie er..........bij de entrance, een klein uur lopen van onze camperplaats. Hij mocht het terrein niet op en wij konden daar niet komen. Na heel wat heen en weer gebel mocht hij het terrein toch op, na betaling van 7 dollar entree voor daggasten..... tegelijkertijd kregen wij een lift aangeboden van een andere Happy Camper die toch naar de entrance ging; zodoende kwamen wij onze Uber halverwege onze lift tegen.....weer gebeld en uiteindelijk opgepikt bij de entrance.

The Sixth Floor Museum is in het voormalige Texas School Book Depository aan Dealy Plaza gevestigd. Bewezen is dat Lee Harvey Oswald vanuit dit gebouw, vanaf de zesde verdieping heeft geschoten op John F. Kennedy. (Nog) nooit bewezen is of dit de dodelijke schoten waren en/of hij de enige schutter was. Ook het museum laat alle mogelijkheden hier omtrent open. Het museum is erg interessant en geeft zeer veel feitelijke data dmv filmpjes, onderzoeksresultaten, interviews  en krantenknipsels. Conclusies blijven uit, die mogen we zelf trekken.

"Nearly 50.000 led lights are on the outside of The Reunion Tower" vertelde onze liftboy Burk ons toen hij ons naar het observation deck bracht. "Mooi" dachten wij, maar daar zien we overdag eigenlijk niets van; wij gingen even wat eten, drinken en genieten van het uitzicht over Dallas. We hadden er tijdens de rit naar Downtown Dallas natuurlijk al wat van mee gekregen, maar van hier boven kreeg het echt pas zijn ware omvang: Wat een stad was Dallas !! groot, uitgestrekt, druk en wat een wegen !! soms vijf lagen boven elkaar. Nog ff contact gehad met De Aftrap vlak voor PSV - VVV begon en we hadden er allemaal vertrouwen in dat het na de zeperd vorige week tegen Willem II nu allemaal beter zou gaan. Weer een Uber besteld; we gaan naar de St.Patricksday Parade.

Onderweg naar beneden besloten we de chauffeur te vragen om voor een kleine tip via Pioneer Plaza te rijden, daar staan een kleine honderd bronzen stieren, en cowboys en daar wilden we even een paar foto's van maken. In de knip en door naar SMU boulevard voor de Parade........ Helaas die was net afgelopen dus toen maar met de stroom groene mensenmassa meegelopen naar the Concert. Aangezien iedereen met tassen en koelboxen met drank liep konden wij niet achter blijven en hebben wij ook maar wat te drinken gehaald bij Krogers, we kregen er meteen, ongevraagd, een klantenpas van Krogers Grocery bij. Navraag bij de politie leerde ons dat The Concert heel ergens was dan waar wij heen waren gelopen en dat het bovendien uitverkocht was. Wat ons restte was ons verblijf op Wiggings Avenue samen met een kleine 100.000 andere, in het groen geklede stakkers (een soort groene carnaval, maar dan zonder muziek). We hebben er samen een mooi feestje van gemaakt; St.Patricksday: A nice excuse to party !! Maar we moesten nog terug naar de camper........ Uber bracht de uitkomst dachten we...... We waren aan het praten met een Uber chauffeur, dachten we weer, die na veel overtuigende woorden van Karin ons voor 50 dollar naar de camping terug wilde brengen (een rit van ruim drie kwartier). Onderweg vertelde Kerry, onze chauffeur dat hij geen Uber chauffeur was maar in het leger zat en graag wat bij wilde verdienen. Hij was eigenlijk onderweg naar het verjaardagsfeestje van van zijn nichtje die 3 jaar werd. Hij heeft ons bij de camper afgezet en had nog een goede tip voor ons: "In Dallas you don't just get in anyone's car !!"

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lydian en Hans:
    20 maart 2018
    Weer een mooi verhaal en de pruik staat je goed Jos
  2. Gerry:
    20 maart 2018
    weer een heel mooi verslag Jos , leuk zo !!!
    mooie pruik , was het ook gezellig ??
    kijk alweer uit naar de volgende !!!
    Ga zo door fijne dagen !!!
  3. Monique:
    20 maart 2018
    Mooi geschreven Jos! Ik kom hier mijn pauze wel mee door!
  4. A3:
    21 maart 2018
    Spannende dag in Dallas mooie koeien en luister naar die aardige man stap niet zomaar bij iedereen in de auto. Er gebeuren rare dingen daar ( en worden nooit opgelost).
    Gr
  5. Henriette:
    22 maart 2018
    Mooi weer Jos, wat een verhaal. Inderdaad stap niet zo maar ergens in een auto. We willen jullie graag heel guides terug.
    💋💋💋