Denver Colorado, The Mile High City

26 maart 2018 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Karin wil de toilet doorspoelen en vraagt aan mij waarom ik het water van de camper afgehaald heb? Dat had ik dus niet ! Maar ze kon niet doorspoelen ? Het bleek dat het (tegen de verwachting in) gevroren had die nacht en de waterleidingen bevroren waren. Het water er nu maar wel van af gehaald en hopen dat de leidingen niet kapot gevroren zijn, dan hadden we echt een probleem.  234 km voor de boeg is tegenwoordig nog maar een peulenschilletje, dus weer rustig aan gedaan en om kwart over één waren we al weer op de plaats van bestemming; KOA campground Pueblo West, omdat het nog zo vroeg was maar even naar de Wallmart gegaan, Karin wilde nog wat make up kopen voor haarzelf en voor Sera. Toen we terugkwamen met een beetje bevende handjes de waterdruk weer op de camper aangesloten; en gelukkig het ging goed, er spoot niet aan alle kanten water uit de camper, gelukkig !! De rest van de dag gechilled; puzzeltje, wat lezen, filmpje en op tijd naar bed, vrijdagochtend voor half elf de camper inleveren en er werd nogal wat wind verwacht.

Vrijdagochtend om 08.00 uur aangereden om de laatste 180 km af te leggen naar de Dahliastreet in Commerce City Denver. Het was inderdaad winderig, maar niet al te veel problemen ondervonden. Om vijf voor half elf zagen we het bordje Drop Off. Dompertje op het goede verloop van onze Roadtrip was dat de "hoofd" camperkeurder vond dat het onze schuld was dat de luifel beschadigd was....... Wij hadden de manual niet begrepen....... we hadden het ding sowieso niet gebruikt en tot 2 keer toe met veel moeite opgerold en geborgd volgens de manual. Het feit dat de weersomstandigheden die ochtend (windkracht 4) en toen in Oklahoma (windkracht 10) echt verschillend waren en dat daarom de luifel TOCH los ging was voor onze vriend totaal niet belangrijk..... We had to pay for the damage. Gelukkig zijn we daar tegen verzekerd, dus betaald en vanaf toen niet veel woorden er meer aan vuil gemaakt. Ondertussen was Hans gearriveerd en zijn we vertrokken naar The Lazy Dog om wat te lunchen. Daarna doorgereden naar hun huis in Broomfield. 's Middags het Nederlands elftal gekeken, heeft Hans Annelies en John van school gehaald (Peter kwam zelf met de bus naar huis), en rond zes uur kwam Michelle thuis van haar werk. Hans had bedacht (glutenvrije) pizza's te bakken, het was een succes want ze smaakten goed. Daarna nog even naar de Costco geweest, een winkel waar ze de grootverpakkingen uit de gewone supermarkten in het tienvoud verkochten........ Het was een lange dag geweest, morgen gaan we naar The Denver Avalanche tegen The Vegas Golden Knights; een ijshockeywedstrijd in the NHL.

Op tijd aanrijden want het Pepsi Center ligt in Downtown Denver, een prachtig binnen stadion wat (uiteraard) van alle gemakken is voorzien; luxe lederen seats, zeer divers eten en drinken en veel show en vermaak. Geweldig hoe die Amerikanen van niets iets maken op show gebied. Na een uitgebreide voorstelling van de spelers van Denver Avalanche (de spelers van Vegas Knights kwamen onaangekondigd in het donkere deel van het stadion het ijs op) en het  niet te missen volkslied begon de wedstrijd. Om zicht te houden op de play offs moest Denver winnen. Het was een zeer spannende wedstrijd die gelijk op ging. Na de reguliere speeltijd en de verlenging was het 1-1: shootouts: na 3 goede saves van man of the match, Varly scoorde Gabriel Landeskog de Golden goal. Het was een prachtige middag. Voor de avond hadden Hans en Michelle bedacht naar Louisville te gaan, een klein leuk stadje richting Boulder met een leuk centrum. Mexicaans gegeten en voor dessert in de rij aangesloten bij de Sweet Cow, een ijstent waar naar het schijnt altijd een rij staat! Toen we het ijs hadden geproefd wisten we waarom....... Zondagochtend familie uitje gepland naar de Denver Botanic Gardens; een mooie wandelomgeving en leuk familie uitje, Peter, Annelies en John genoten erg hiervan, en wij weer van hen. " Over een paar weken staat alles weer in bloei en is het nóg mooier om hier te wandelen" verzekerde Hans ons, we geloven hem graag !! Michelle ging met de kids naar huis en wij gingen met Hans naar Downtown Denver. Ondanks dat er (ons) opvallend veel daklozen waren in het centrum was het een erg mooi centrum met veel historische gebouwen en mooie nieuwbouw. 16th street mall was een (lange) winkelstraat waar je door een gratis shuttle van het begin bij Union Station tot het einde bij het Civic Park vervoerd kon worden. Union Station is het prachtig gerestaureerde centraal station van Denver, sinds de hernieuwde opening in 2014 wordt het "The livingroom of Denver" genoemd, en zo voelt het ook echt aan. Heerlijk Italiaans gegeten bij Maggiano's en daarna terug naar huis. Nog even de dag besproken met Michelle en (al)weer op tijd naar bed. Morgen onze laatste dag in Denver en dus in de US of A.

Zoals het echte Nederlanders betaamd willen we toch nog wat souvenirs en koopjes scoren, dus gaan we de laatste dag naar de shopping mall. En geslaagd: wat t-shirts, wat (sport) schoenen, nog wat extra make up en souvenirtjes bij de TJ Maxx en de Sierra. Toen we eigenlijk klaar waren wilde Karin nog even bij de Macy's kijken en besloot ik wat te gaan drinken bij The Lazy dog en deze blog af te maken. Karin nog een leuk klein rugzakje gescoord en ik deze blog bijna af gemaakt. Laten we hopen dat we alles in de koffers krijgen. Afgelopen zaterdag was het hier 25 gr.C. en komende nacht wordt er sneeuw verwacht, zo snel kan het veranderen in Denver. Morgenvroeg om 07.00 uur brengt Hans ons naar Denver International Airport en beginnen we aan onze terugreis. Normaliter landen we woensdagochtend om 07.35 uur (Nederlandse tijd) weer op Schiphol 020 en zit onze roadtrip 2018 er op !!

1. Lydian en Hans:
    27 maart 2018
    Jullie hebben veel gezien en meegemaakt. Jammer dat t weer voorbij is. De groetjes Hans en de rest van de family en tot snel xxx
  2. Angela:
    27 maart 2018
    Heeee Smitsjes, bedankt weer dat ik een stukje met jullie mocht ‘meereizen’ via dit blog. Een hele goede terugreis gewenst en ik ben blij om jullie weer in Nederland te zien! Xxx
  3. Monique:
    27 maart 2018
    Mooie reis om met jullie mee te maken! Goede reis terug en dan zien we jullie snel weer.
  4. Astrid:
    27 maart 2018
    Wat een reis magnifiek! Leuk om dit mee te mogen lezen. Goeie terug reis
  5. Laura en tommy:
    27 maart 2018
    Wat een avontuur weer. Schade aan de luifel, denk dat ze toch zo praten dat er betaald zal moeten worden.,zo gaat dat, helaas. Fijne en goede terugreis. Zien jullie zondag.
  6. Gerry:
    27 maart 2018
    Mooie reis die jullie gemaakt hebben en nu nog een fijne terug reis gewenst en tot ziens grtjs Jan
  7. Willeke:
    27 maart 2018
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt en wat hebben wij genoten om dit zijdelings mee te mogen maken! We horen graag nog "live" alle belevenissen onder het genot van een borrel en hapje (bij deze de uitnodiging voor de Azielaan) en tips voor onze roadtrip. Goede reis terug naar huis! X van ons
  8. Sera:
    Seer you sooon
  9. Henriette:
    27 maart 2018
    Zo Jos en Karin het zit er weer op mooie foto's mooie verhalen.
    Nu de reis naar huis, bedankt om ons er op deze manier erbij te betrekken, we hebben genoten van de verhalen.
    Goede reis terug en tot zondag.
    Doe ze in Denver nog de groet run van ons.
  10. A3:
    27 maart 2018
    Inderdaad heel fijn dat we mee mochten met jullie. Jos bedankt voor de mooie verhalen. Goede reis terug !!!! En zien jullie zondag. Niet heel spannend maar gewoon leuk xxxx
  11. Frank:
    27 maart 2018
    Was toch doorgereden naar Boulder, even halo tegen Mork & Mindy zeggen.....