Capulin, of all places........

21 maart 2018 - Capulin, Verenigde Staten

Gelukkig was de wind inderdaad gaan liggen die nacht en konden we de volgende morgen de deur van camper op een normale manier open doen. Omdat we door onze noodgedwongen nieuwe route gisteren maar 220 km hoefden te rijden hebben we op ons gemak ontbeten en zijn pas rond half elf vertrokken naar Amarillo. Karin vond onderweg nog een leuk uitje dicht bij Amarillo; The Cadillac ranch, een dynamisch kunstwerk dat in 1974 langs Route 66 is opgezet. Het zijn 10 Cadillacs die allemaal voor de helft (met de neus naar beneden) in een bepaalde hoek zijn ingegraven. Doordat iedereen er graffiti op mag spuiten veranderen ze continue van kleuren en vormen, Karin heeft uiteraard ook haar bijdrage hier aangeleverd.

Helaas was het zwembad van de Amarillo Ranch RV Park under construction en gingen onze plannen om te gaan zwemmen dus niet door. Karin ging de sauna in en ik ging een overnachting zoeken voor woensdagavond. En ik heb er een gevonden, nagenoeg halverwege Amarillo (Texas) en Pueblo (Colorado) vond ik in het lieftallige stadje Capulin (New Mexico) het RV Park Capulin RV Park.......

Bij de Amarillo Ranch RV Park hoorde ook een restaurant: The Big Texan ! Je wordt bij je camper opgehaald met een limousine om 1,5 km verder weer voor de deur van het restaurant afgezet te worden. Het restaurant is "World Famous" om hun 72oz steak Challenge; als je binnen een uur een steak van 72 ounch (2,04 kg) een garnalen cocktail, een gepofte aardappel en een salade op eet, krijg je alles gratis en wordt je naam vermeld in The Hall of Fame. Als het niet lukt moet je gewoon afrekenen en kost het 72 dollar, je krijgt dan wel een doggy bag mee met de leftovers, alleen in maart waren er al een 10 tal mensen in geslaagd alles binnen de gestelde tijd op te eten. Wij hielden het allebei bij een 20oz steak met wat bonen, rijst, salade en gepofte aardappel. Toen we buiten kwamen stond er al weer een limo klaar om ons terug naar de camper te brengen. In de camper nog het laatste deel gekeken van seizoen 1 van de Zweedse Crimi Rebecka Martinsson. Daarna weer op tijd slapen want de volgende morgen vertrokken we naar Capulin (New Mexico).

Vanmorgen in alle rust ontbeten en vertrokken naar onze volgende bestemming, na 3 uur werkelijk door de middle of nowhere gereden te hebben kwamen we aan in Capulin (of all places). Het dorpje mocht geen naam hebben, maar had het wel, maar mocht ook eigenlijk geen dorpje heten; 87 inwoners in maximaal 30 huizen (met volgens Wiki een gemiddelde waarde van € 64.000,- p/st) echt op verre afstand van enige bewoonde wereld. The campground had twintig full service plaatsen en wij waren vandaag de eersten, later op de dag gevolgd door nog een tweetal verdwaalde Happy Campers. Enigszins vreemd was wel dat overal religieuze spreuken hingen en op de toiletten een Holy Bible lag, en dat de Sheriff (van het dorpje dat geen dorpje mag heten ?) 1,5 uur bellend en rondlopend op de campground aanwezig was.....inclusief kogelwerend vest en pistolen. Ons onduidelijk wat hij aan het doen was. Nog ff naar de plaatselijke giftshop annex supermarkt annex flee market, annex postkantoor gelopen en daar nog een zakje gemengde nutjes voor vanavond bij de film gekocht. Karin heeft de was gedaan in de beste Laundry van deze vakantie en is nog even gaan joggen (opgejaagd door een groot aantal onvriendelijke honden).Verder hebben we ingepakt wat we al konden inpakken zodat we morgen niet alles meer hoeven in te pakken. Dadelijk eten (pasta met garnalen en rode saus....., filmpje kijken (wrs Three Billboards outside Ebbing Missouri) en dan weer op tijd naar bed. Morgen onze op een na laatste etappe naar Pueblo Colorado.

1. Angela:
    22 maart 2018
    Ik dacht ‘Nou komt het’! Had op zijn minst verwacht dat jij die megasteak naar binnen zou werken Jos! De Zweedse crimi heb ik genoteerd op onze ‘to-watch-list’.
    Wij zijn hier sinds gisteren ook een beetje in Amerikaanse sferen door onze nieuwe coooooool-kast. Die wordt vandaag geïnstalleerd, net als de rest van de keuken.

Geniet er nog van skatjes!
  2. Lydian en Hans:
    22 maart 2018
    Leuk dorpje als ik t zo lees 🤔🤔. Wel een hele mooie film om te kijken 👌👌
  3. Laura en tommy:
    22 maart 2018
    Wat een vakantie. Als ik het zo lees krijg ik weer zin om naar Amerika te gaan. Geniet van jullie laaste week. Groetjes
  4. Henriette:
    22 maart 2018
    Zou zo een Keer mee gaan geweldige reis en wat zien jullie veel.
    Jos jij moet Echt schrijver worden, je doet het prima.
    Die staek niet gepakt valt me een beetje tegen, had zeker gedacht dat je dat wel Zou lukken 😂😂😂
    Groetjes
  5. Adri Coenen smits:
    22 maart 2018
    Hé watje op zijn minst had je op de muur daar in capulin en je had je ontbijt over kunnen slaan. Succes op hel laatste traject
  6. Gerry:
    23 maart 2018
    heel veel meemakem is fijne herinneringen opbouwen !!!!
    dat doen jullie en das heel fijn!!
    Zou ook zo terug willen ... wat een land !!!
    gerniet er nog van tz grtjs